Monday 24 November 2008

Scrisoare pentru Mos Craciun (capitolul2)





Draga Mos Craciun!!!!!!


Scriu din nou pentru ca trebuie neaparat sa-ti spun cateva lucruri, care sincer sper sa nu le prea intalnesc in Noul An....
Ieri, zi de Duminica, afara friiiig, da ce nu faci pentru un spectacol la care ti-ai luat deja bilet si la care vrei neaparat sa ajungi...ca sa nu creez confuzii: SPARGATORUL DE NUCI (balet in doua acte) de P.I. Tchaikovski.
Urc scarile, intru, n-am intarziat, merg la locul meu si astept....In sfarsit al treilea sunet, lumina se stinge si povestea incepe. Cu toate astea inca vre-o zece ratacitzi intra galagiosi facandu-si loc prin intuneric...mdaaa....incerc sa-mi indrept toata atentia spre scena......Imposibil... fara sa vreau aud dialoguri de domenii diverse:
-Si cat tzine spektakliu ista si cine canta?
-Da nustiu, matinca Biesu..
-Hai dar stam pana canta ea si ne ducem...
Cu greu imi stapaneam rasul....
Dupa primul act vine si momentul "fericit"- ANTRACT...o parte din spectatori a iesit sa manance:)))), iar o alta parte se uita-n Fosa, de parca ar fi circ acolo...
Se apropie doua fete si ma intreaba: " Da ce-s foitzele celea roz care costa 2 lei?" Le explic faptul ca aceea se numeste libret si acolo e continutul povestii din scena. Dupa un "AAAAAA, da??", fetele se aseaza si intr-o clipa uita de libret, si de faptul pentru ce au venit( in orice caz asta reiesea din subiectul discutiei).
In scurt timp dupa inceputul celui de al doilea act aud o voce in spatele meu: "Iaka, am dat 60 lei sa ma uit cum sar niste capre".....Sincer abia m-am abtinut sa nu-l intreb pe nenea cela "destept" pentru ce naiba a mai venit,????
Ei ce sa zic.... cel mai urat este faptul ca unii vin asa doar sa scartzaie din scaun si sa manance chips-ri, fara sa le treaca prin minte cat de multa munca necesita un spectacol si cat suflet este in fiecare miscare si in fiecare acord....
Nu mai zic nimic de cei care confunda notiunile de Opera si Balet......
Draga Mos Craciun, de data asta te rog un singur lucru:Fa un miracol si pune-le pe toate la locul lor, sa aiba toti destula minte incat sa poata respecta si aprecia tot ce ii inconjoara, cu atat mai mult Arta....

No comments: